perjantai 25. huhtikuuta 2014

Kotikoloni mun

Tänään mulla on ollut tosi toimeton päivä, mutta sainpahan imuroitua ensimmäistä kertaa täällä. Sen kunniaksi muutama kuva mun pitkulaisesta huoneestani! Kuten oon jo noin sata kertaa kertonut, asun kämppiksen kanssa ihan keskustan välittömässä läheisyydessä. Tää on ihan loistopaikka ja -asunto asua: kauppa on lähellä, tilaa on ja vaikka mun ystävä arvioi julkisivusta kuvan nähtyään tän talon yli satavuotiaaksi, meidän asunto on tosi siistissä ja hyvässä kunnossa. Paljon parempaa ei voisi toivoa!


Tietysti tärkein, eli sänky, ensiksi. Mulla on hassu 100cm levee sänky, johon oli Ikeastakin haastavaa löytää lakanaa. Sellainen naurettavan iso 80x80cm tyyny tuolla myös lymyilee, mutta oon jo oikeastaan aika tottunut siihen. Noi seinällä olevat kuvat oli täällä jo kun tulin, ja kirjat on alkuperäisen asukkaan. Sängyn päädyssä on kuvia musta ja mun poikaystävästä ja keltainen laatikko kätkee sisäänsä kaiken tärkeistä papereista kolikoihin, järkkäriin ja vanhoihin lehtiin sekä toimittaa yöpöydän virkaa. Oikeassa reunassa näkyy myös vähän mun vaatekaappia, joka on iso.


Sängyn vastakkaisella seinällä on ovi muuhun asuntoon sekä mun Ikeasta ostamani postikorttisetti metsän eläimistä. Ihania! Oven saa myös avaimella lukkoon, mikä on hassua (myös vessan ovi toimii samalla lailla). No, oon sitten joka yöksi laittanut oven lukkoon. En tiedä miksi.


Jos pyörähtää ympäri, näkee huoneen toisen päädyn jossa on mun työpöytäni. Vaatekaappi jää vasemmalle (heh siitä ei oo kunnon kuvaa mutta tuollainen puinen jossa on kahden oven takana roikkokaappi ja yhden oven takana hyllyjä, mulla on kaikki vaatteet roikkumassa henkareissa). Sinisessä lipastossa on säilössä lähinnä täältä löytyneitä edellisen tai alkuperäisen asukkaan tavaroita, ja valkoinen Lack-pöytä oli täällä jo tullessani tänne. Ostin sen alle oranssin laatikon pyykkejä varten. Tää työtuoli on ihan kelvoton ja käytössä muljaantunut, mutta huonekaluja en sentään viitsinyt tänne ruveta ostamaan.


Vasemmalla puolellani mulla on kosmetiikka-arsenaali, jonka oon lähinnä sullonut tohon keltaiseen boksiin. Muutamia rasvoja sun muita on pöydällä, mutta esimerkiksi korut on tuolla piilossa. Peili ja magneettitaulu oli täällä kans etukäteen, ja taululle oon laittanut kortteja, esitteitä sun muita joita oon kerännyt ja saanut täällä ollessani. Mulla on täällä myös aina 1,5 litran kivennäisvesipullo pöydällä, koska saksalaiseen tapaan oon ruvennut kotona ollessani litkimään sitä litrakaupalla. Mutta noh, se maksaa lähikaupassa joku parisenkymmentä senttiä per pullo, joten mikäs siinä.


Tätä näkymää tuijottelen ja tässä istun nytkin. Kuten näkyy, ulkona on jo ihan vihreää, on ollut oikeastaan koko sen ajan kun oon ollut täällä. Meitä vastapäätä on tontti joutomaata ja parkkipaikka puiden katveessa, niin ei onneks tarvii huolehtia siitä että joku vastapäisestä talosta kyttäis sisälle. Ulkona oli tänään ihan superkuuma päivällä, ja taitaa vieläkin huidella parissakymmenessä asteessa. Täällä sää on noin kuukauden, ellei puolisentoista, edellä Suomea.

Huomenna ajattelin nukkua pitkään, ottaa kameran mukaan ja lähteä läheiseen siirtola- sekä kasvitieteelliseen puutarhaan sekä uskaltautua elokuviin. Pierce Brosnan dubattuna saksaksi, pakko nähdä!

2 kommenttia:

  1. Voi näyttääpä kotoisalta, siulta myös :) Ihanat verhot ja peitto! JA MAISEMA, wow!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo maisema on kyllä kohallaan! Ja ah toi sänky, noi petivaatteet aina kutsuu nukkumaan!

      Poista