torstai 24. huhtikuuta 2014

Hyvää Jyväskylästä

Mun viime postauksessa mainitsemani "tiistaina oon menossa koko päivän" selittyy tällä kuvalla:


Ihana aurinkoinen kevät-Jyväskylä!! Matkustin siis pääsiäislomalle koti-Suomeen, kun keskiviikon kurssin opettaja totesi: "Niin meillähän ei pääsiäisviikolla olekaan luentoa, koska olen Yhdysvalloissa." Se tarkoitti, että mun piti missata vain torstain kurssit. Vielä kun matkustaminen osoittautui inhimilliseksi ja huokeaksi, ei tarvinnut kahta kertaa miettiä missä lagaan pitkät vapaat.

Jyväskylä on ehdottomasti mun kotikaupunkini, ja siellä mun sydämeni on tälläkin hetkellä. Pidän kaupungista valtavasti ja tunnen oloni siellä kotoisaksi. Jyväskylään on etenkin viime aikoina syntynyt paljon kaikkea kiinnostavaa kulttuurihässäkkää ja se on musta pieneksi kaupungiksi kuitenkin tosi virkeä. Pidän Jyväskylässä siitä, miten luonto on kaupungissa läsnä. Lisäksi oon palloillut koko elämäni kaupungin ympärillä, joten tunnen entistä maalaiskuntaakin hyvin. Siellä on kaikkea jännää, jota ei keskustassa tallatessa tajuakaan!

Mun lomaviikko koostui ystävien sekä sukulaisten tapaamisesta, ruoasta ja juomasta - kuinkas muutenkaan... Tapasin ystäviä lasillisella, söin perheen kanssa ja käytännössä oleilin monta päivää. Perjantai kului kokonaan kotona neljän seinän sisällä poikaystävän kanssa makoillessa, mikä oli parasta pitkään aikaan.


Mutta myös juuri avattu Jyväskylän Vegemesta käytiin testaamassa! Oon vieraillut Vegemestassa Helsingissä joskus vuonna kivi ja keppi, ja silloin muistan pitäneeni syömästäni purilaisesta (ei enää mitään muistikuvaa mikä se oli). Nyt valitsin Päivän Pelastuksen, josta muodostuikin päivän pelastus ja kiljuvan nälän kukistaja. Käytiin hakemassa hampurilaiset mukaan torstai-iltana joskus ysin aikoihin, jolloin jonoa ei ollut ollenkaan - kuulemma ensimmäistä kertaa avaamisen jälkeen. Ihanaa kuulla, että jyväskyläläiset on olleet innokkaita kokeilemaan vegepurilaisia! Palvelu oli tosi reipasta, iloista ja avointa, mutta paikka oli vielä vähän remppavaiheessa. Mielenkiinnolla ootan seuraavaa reissua sinne, suosittelen!

Toinen paikka, jota pääsin kotona vieraillessa testaamaan, on jo jonkin aikaa hengaillut Jyväskylän baarikartalla. Kyseessä on K*lma, joka on Helsingissä sijaitsevan K*rvin serkku. Oon saanut sen käsityksen, että K*lma haluaa nimenomaan profiloitua viinipaikaksi, ja sisustus paikassa oli sellaiseen profiiliin sopivan aikuinen ja tyylikäs. Telkkareista tosin tuli lätkää, joka oli välillä niin kovalla, että oli vaikeaa keskustella. Mutta mikä parasta: K*lma tarjoilee mun ehdotonta lempparipunkkua, Bundustar Merlot'a!! Kehaisin valintaa baarimikkona toimineelle ravintolapäällikölle, joka kertoi sen olevan myös hänen lempparinsa. Hyvä maku!

Saavuin takaisin Leipzigiin tiistain ja keskiviikon välisenä yönä puolenyön maissa. Tänään istuin luennolla kuusi tuntia putkeen, ja olo oli sellainen viideltä kun pääsin syömään. En juuri jaksanut keskittyä... Kunhan ensi viikolla oon päässyt taas poliittisen viestinnän makuun, esittelen mun kurssivalikoimaakin. Ja tästä mun huoneesta voisin jaaritella viikonloppuna!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti