lauantai 29. maaliskuuta 2014

Kyyneleet silmissä kohti uutta

12 tunnin päästä bussi kurvaa Jyväskylän matkakeskukselta kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Sieltä lennän SASin avustuksella Tukholman kautta Berliiniin, jossa olen klo 11.20 paikallista aikaa. Kunhan olen selvinnyt Berlin Tegelin lentokentältä Berlin Hauptbahnhofille eli päärautatieasemalle, Deutsche Bahn vie mut Leipzigiin, jonne saavun klo 15.04. Siellä mun kämppis on poikaystävineen vastassa ja ajavat mut autolla mun uuteen kotiin, mun uudessa kotikaupungissa.

Tänään olen itkenyt varmaan jo ainakin viidesti, ilosta ja haikeudesta, onnesta ja ikävästä. Tuntuu, että käsillä on mun elämäni suurin seikkailu: seikkailu, josta en tule takaisin samana ihmisenä. Pelottaa tällä hetkellä ihan vietävästi, mutta ootan myös sitä aurinkoista (10 vrk sääennuste lupaa Leipzigiin vain aurinkoa ja vähintään +15 astetta joka päivä) ihanankielistä ympäristöä, jossa pian opettelen elämään.

Jyväskylässäkin paistaa aurinko ja on lämmintä +11. Tekisi mieli itkeä vain senkin takia, ja siksikin, että mun jännityksen ja onnen sekaiset ajatukset tiivistyy tän kappaleen poljennossa:

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti