perjantai 10. tammikuuta 2014

Trimmattua tukkaa

Jess, kävin tänään vihdoin parturissa! Edellisestä leikkuukerrasta onkin jo aikaa, se taisi olla loka-marraskuun vaihteessa. On siis päässyt vähän venähtämään...

Kesällä mulla oli sellainen olo, että mun täytyy saada tälle hiuskuontalolle jotain vaihtelua. Mulla oli ollut viereisenlaiset hiukset jo noin kaks ja puoli vuotta (tää on muuten mun opiskelijakorttikuva, hehee). Joku vähän radikaalimpi veto tuntui hyvältä, mutten silti halunnut esimerkiks vetää kaikkea pois. Väriäkään en ajatellut vaihtaa - en oo koskaan värjännyt hiuksia. Tää on mun oma värini.

Painelin sitten mun ystävän luo The Soundsin laulajan Maja Ivarssonin kuvan kanssa sellai "nyt lähtee tältä naiselta tukkaa". Niin sitten lähtikin ja oon ollut supertyytyväinen!

Mutta tosiaan, nyt edellisestä leikkauskerrasta on kulunut jo aikaa. En halunnut lähtee leikkauttaan hiuksia muuten kuin vähän vaan trimmaamaan tota sivusiiliä, joka nyt ei kyllä hetkeen oo enää siiliä ees muistuttanut. Mun tarkoituksena oli löytää Jyväskylän keskustasta paikka, johon voisin vaan marssia sisään ja saada koneajon samantien (ennen tota kohtaa ei oo koneella vedetty, vaan leikattu saksilla vain tosi lyhyeksi). Hoviraitin Rödissä ei näyttänyt olevan ketään käsiteltävänä, ja pääsinkin heti parturinpenkkiin. Homma kesti alle kymmenen minuuttia, tukka on kuusimillinen ja veloitus oli viisi euroa. Kävi näppärästi!


Tästä näkee eron, aamulla mulla oli vielä reippaasti hiuksia mutta nyt on taas mukava (ja tekee koko ajan mieli) silitellä tota lyhyempää kohtaa. Kuvista muuten näkee: mulla on tollasia luonnonrastan tyyppisiä takkuja. Pesen hiuksia kyllä ihan normaalisti, varmaan liiankin paljon, mutta pyyhekuivauksesta ja tukan kampaamattomuudesta noita syntyy. Mulla on ollut niitä niin kauan kuin voin muistaa, varmaan jo kohta kymmenen vuotta.

Viime aikoina on kylläkin ruvennut houkuttamaan ajaa siiliksi päätä enemmänkin. Täytyy miettiä ja makustella asiaa, ja pitää tota lyhyttä osaa nyt siistinä ja ajaa se jopa vielä lyhyemmäksi. Onneks mulla kasvaa hiukset niin nopeesti että saa rauhassa lyhennellä niitä!

PS. Meneeks se niin, että naiset käy kampaajalla ja miehet parturissa? Mun hiuksia on aina vaan leikattu, joten oon aina vaan puhunut parturista. Kampaajalla käyminen kuulostaa mun korviin mulle vähän väärältä - ainakaan tänpäiväistä ei voi kutsua kampaajakäynniksi...

2 kommenttia:

  1. Uuuh hyvältä näyttää ajeltu versio ja ohhoi, onpa siulla tosiaan letti venähtäny :o Mut ihuna se on! Miulle selvis vast kampaajakoulussa tää parturin ja kampaajan ero, ite kävin kyllä ihan siivosti parturissa koko edeltävän elämäni ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikä se ero on, kerro, haluun tietää! Ja johan siitä viime leikkuukerrasta on aikaa kun se joskus lokakuun lopulla tais olla :--)

      Poista